ŠKOLSKO TAKMIČENJE PROJEKT GRAĐANIN/JA GRAĐANIN

Takmičenje održano u online formi 14.04.2022. godine

       Učenici kroz projekte razvijaju svoje vještine i sposobnosti za buduće učešće u vlasti i društvenim procesima, inicirajući različite aktuelne društvene probleme za koje smatraju da ih vladajuće strukture i zajednica nisu u cjelosti riješili. Svojim aktivizmom, na taj način,doprinose razvoju Distriktai zemlje u cjelini. Kroz projekt Građanin/Ja građanin, dolaze do izražaja svi učenici, njihova inventivnost i kreativnost,  ojećaj za timsko angažovanje u rješavanju praktičnih životnih problema.

       U ovoj školskoj godini učenici su izabrali sljedeće teme za svoje projekte:

III1 – Merntalno zdravlje učenika  srednjih škola

III2 – Personalni asistenti kao pomoć osobama sa invaliditetom

III3 – Korak naprijed za osobe sa invaliditetom

III4 – Maloljetničko klađenje

III5 – Ustanova za nezbrinutu djecu u Brčkom

III6 – Da li su godine presudne u liječenju?

       Najbolji i najcjelovitiji projekat je uradio je III2 na temu/Personalni asistenti kao pomoć osobama sa invaliditetom, koji su predložili glavnu alternativnu mjeru javne politike, osnivanje Centra za edukaciju personalnih asistenata i osposobljavanje  invalidnih lica za samostalan život nakon završenog obrazovanja. Institucije koje su podržale ovu mjeru su: Kabinet gradonačelnika, Odjeljenjer za zdravstvo i ostale usluge Vlade Brčko distrikta BiH /Centar za socijalnni rad/, Odjeljenje za obrazovanje Vlade Brčko distrikta BiH, Zavod za zapošljavanje Brčko distrikta BiH, veliki broj medija, Udruženje invalidnih lica, kao i veliki broj istaknutih pojedinaca, volontera …

       Drugi najbolji projekat je uradilo odjeljenje III5 na temu – Ustanova za nezbrinutu djecu u Brčko distriktu. Prijekat je podržaja lokalna javnost, Kancelarija gradonačelnika, Odjeljenje za zdravstvo i ostale usluge građanima/Centar za socijalni rad, nevlčadine organizacije, Crveni krst/križ, vjerske zajednice… Njihova predložena mjera je, osnivanje doma za nezbrinutu djecu u Brčkom, koja ne bi zavisila od tendera i Zakona o javnim nabavkama, zbog čega se nezbrinuta djeca premještaju iz jedne u drugu ustanovu, u zavisnosti od ponuđene cijene, već bi djeca od početka ostajala u jednoj socijalnoj ustanovi i živjela u  njima poznatom okruženju. Ovaj projekat je bio kandidat i  za prvo mjesto na školskom takmičenju, ali su ndoastajale  mnje dokumentacijske finese.

       Treće mjesto osvojio je III4 sa projektom- Maloljetničko klađenje . Učenici su u ovom projektu prepoznali problem ovisnosti maloljetnika o igrama na sreću i klađenju i kao mjeru predložili izmjenu Zakona o igrama na sreću, gdje bi se uvrstila i odredba o obaveznom izmještanju kladionica od škola najmanje 500 metara. Zatim, pojačan nadzor od strane Policije Brčko distrikta BiH i Inspektorata,  kao i dodatna edukacija učenika o opasnostima koje mogu uzrokovati ovisnost o klađenju i igrama na sreću, jer ovaj vid ovisnosti može maloljetnika odvesti i u kriminal. Ovaj projekat je bio temeljen, zanimljiv i mogao je parirati ostalima. Uz manje korekcije, dovoljno je kvalitetan i za dalje takmičenje.

       Četvrto mjesto osvojio je III3 sa projektom – Korak naprijed za osobe sa invaliditetom. Učenici su uočili probem nedostatka prilaznih rampi za invalide u institucijama Brčko distrikta BiH i potrebu za ugradnjom liftova koji bi omogućili lakše kretanje invalida u prostoru untar škola i drugih ustanova. Projekat su podržali Odjeljenje za zdravstvo i ostale usluge građanima, kao i određen broj medija. Učenici su predložili više mjera javne politike, koje uključuju i izmjene zakona iz oblasti urbanizma i prostornog planiranja.

       Peto mjesto je zauzeo III1 sa temom – Mentalno zdravlje učenika srednjih škola. U posljednje dvije godine psihičko zdravlje mladih, posebno učenika srednjih škola, izuzetno je osjetljivo, jer je, zbog epidemija KOVID19 i propisanih mjera koje su nas odvele u izolaciju i otuđenje, veliki broj učenika osjetio anksioznost, apatiju i depresiju. Kao mjeru javne politike prepoznali su potrebu za zapošljavanjem psihologa u srednjim školama Brčko distrikta BiH. Podršku su dobili od Odjeljenja za obrazovanje, direktorice JU „Gimnazija Vaso Pelagić“, nastavnika ove škole, Društva psihologa Brčko distrikta BiH, kao i pojedinačnu podršku psihologa iz osnovnih, i jedne srednje škole.

       Šesto mjesto zauzeo je III6 i projekat –  Da li su godine presudne u liječenju? Vrlo interesantna tema naišla je na zanimanje građana i institucija. Učenici su dobili medijsku podršku u zajedničkoj emisiji „Civilno društvo“  Radio Brčko distrikta, posvećanoj svim projektima naše škole. Projekat nije bio cjelovit i potpuno završen zbog objektivnih okolnosti. Učenici za svoj aktivizam zaslužuju svaku pohvalu, zalažući se za pravičnost u liječenju, posebno starijih kategorija stanovništva, a protiv bilo kakve diskriminacije.

Radeći na projektima učenici su savladali praktične vještine aktivnih građana demokratskog društva, stičući građansku hrabrost za rješavanje problema u društvu.

Posebnu zahvalnost za realizaciju naših projekata dugujemo institucijama vlasti Brčko distrikta, prije svega Kancelariji gradonačelnika i vladinim odjeljenjima, Radiu Brčko distrikta BiH, Zavodu za zapošljavanje Brčko distrikta BiH, NVO i udruženjima građana.

       Pobjedničkom timu, učenicima III2 odjeljenja sa projektom-Personalni asistenti kao pomoć osobama sa invaliditetom čestitamo i želimo im sreću na međuškolskom takmičenju na nivou Brčko distrikta BiH.

Mira Đurović, prof.

Ostali članci